Tuesday 15 May 2007

Ångest!!!

Jag får en massa mail, råd och uppmaningar om att jag måste skaffa mig en blogg. Alla har en blogg, och det ska vara det ultimata sättet att få ut sitt politiska budskap. Jag ska erkänna att jag är skeptisk, men jag har nu lovat mig själv att ge det en chans.

Och det finns ju faktiskt frågor som man vill kanalisera på något sätt, som gör en upprörd, förbannad eller kanske till och med gör en lite glad.

Som att Lars Leijonborg inte får tummen ur, om alla de saker som behöver göras inom utbildningsområdet och som man så dyrt och heligt lovade i valrörelsen. Nu när Högskoleverkets undersökningar visar att utbildningar inte håller måttet, så väntar han på en utredning som ska förändra det system som idag gör att det är viktigare för lärosätena att få så många studenter som möjligt som klarar sig, istället för att prioritera kvalitet. En utredning som egentligen var klar för över ett år sedan, och som redan varit ute på remiss. Fegt! Dessutom blev det inga nya kvalitetspengar, inget höjt studiemedel eller slopat fribelopp för studenterna utan istället en massa försämringar.

Jag tycker det är skamligt!

Kanske inte så svårt ändå att blogga...=)

7 comments:

Björn Fridén said...

Gissa om jag blev glad när jag fick ett meddelande från RSS-läsaren om att du skrivit ett inlägg! Jag tycker absolut att du ska blogga lite.

Fick du ordning på telefonfunktionen?

/Björn Friden

Alexandra Einerstam said...

Välkommen Magdalena (till bloggträsket)! Sluta genast ha ångest inför bloggandet - det är ett utmärkt medium att framföra sina åsikter i. Blogga bara när du har tid och lust.

Erik Sellström said...

Gött att se dig bloggandes Magda.
Ångesten går över - skit i att försöka rättfärdiga varför du bloggar så försviner den fortare. :)
Behöver du någon att bolla med så hör av dig!

Magdalena Streijffert said...

Det tog lite tid, men nu har jag koll. För tillfället...=)

Hör säkert av mig vid behov...

Björn Fridén said...

Tipptopp. Då åker en länk hit upp på min blogg, och så var det med den saken.

Fredrik Pettersson said...

Jag instämmer i vad föregående besökare har skrivit, gött att se att du har skaffat dig en blogg! Välkommen ut på nätet! ;)

// Fredrik Pettersson
http://fredrikpettersson.nu

Stox said...

Kul att du finns här nu Magdalena. Kör hårt!! ;-)